Chairs hjelper Tables?
Tore Sørensen og Vidar Osmundsen intervjuet av Geir Egil Bergjord



Hør Living Next Door To Alice In Wonderland (Tore Sørensen) 3:12

Kuttet som du kan høre her er fra den nye LP'en, men dukker i disse dager også opp på samlealbumet «FLOOSH!» på det tyske selskapet Little Teddy Recordings.



Musikken er gjengitt med tillatelse fra TONO/NCB. Uautorisert kopiering er ulovlig.


Ta en kikk på Perfect Pop sine nettsider for mer informasjon om The Tables og den nye LP’en: http://www.perfectpop.no/


The Tables’ nye LP er ferdig innspilt og skal etter planen være ferdig mikset og ute i butikkene over nyttår. Vidar Osmundsen fra The Chairs var tidlig i høst i Oslo og hjalp til under plateinnspillingen. Koblingen mellom bandnavnene inspirerte Localmotives til å ta telefonisk kontakt med Vidar Osmundsen (The Chairs) og Tore Sørensen (The Tables) for å stille dem noen spørsmål.

Localmotives: Det later til å være jevnlig kontakt over fjellet mellom The Chairs og The Tables. The Chairs dukket f.eks. opp på Perfect Pop samleren «Doggie Pound» for 2-3 år siden. Hvordan oppstod denne kontakten?

Tore Sørensen: Jeg kjøpte en single i 1996 med Vidar sitt forrige band Wheelchair Bongos. Så sendte jeg et brev for å spørre om jeg kunne intervjue dem til en fanzine som jeg drev sammen med noen andre på den tiden.

Vidar Osmundsen: Ja, jeg fikk et skikkelig langt og kjekt fanbrev av Tore. Men på det tidspunktet hadde vi allerede skiftet besetning og strippet bandnavnet ned til The Chairs. Wheelchair Bongos var litt langt og kunne dessuten virke støtende på enkelte grupper i samfunnet.

LOC: Redaksjonen har spøkefylt lekt med tanken om å be Chairs og Tables gjøre en Doors-cover.

VO: He he, vi har allerede vært inne på tanken selv.

TS: Chairs og Tables har jo stått på samme scene ved et par anledninger, nærmere bestemt i Drammen og på John Dee i Oslo, men vi har aldri spilt sammen. The Tables har imidlertid spilt «Riders On The Storm» under soundscheck et par ganger.

VO: Tore Sørensen som Jim Morrison, he he. Jeg har vel egentlig ikke noen Doors-favoritter. Kanskje «Break On Through»? Break on through to the other side (synger i telefonen). Jo, den er fin.

LOC: Ok ok, tilbake til plateinnspillingen. Hva er det du Vidar har bidratt med?

VO: Jeg har i grunnen bare hjulpet The Tables med råd og tips under deler av opptakene. Tore måtte holdes litt i ørene for at han skulle yte sitt beste som vokalist. Jobben besto egentlig i å låne ut mine ører til The Tables. Jeg gjorde det meste fra en sofa i studio. Sangen heter «Chase The Rainbow». Det er en skikkelig fin Tables-låt, kan hende den beste de har gjort. Det er leit at de nå er oppløst (Bandet ble oppløst under innspillingene. Red. anm.) fordi den nye plata er mer variert og låtene har høy standard.

LOC: Ok, vi gleder oss. Hva er tittelen på den nye LP’en?

TS: Plata er spilt inn i $pend£ess studio, der vi måtte lære oss å bruke en 24 spors miksepult på egenhånd. Alt plunderet med miksepulten ga meg ideen til tittelen «Treble Without A Cause», som vi har hatt som arbeidstittel i et års tid. Astroburger har også brukt $pend£ess studio. De har hatt de samme miksepult-problemene og har kalt sin plate for «Equalize It» som jo spiller på den samme ideen. Vurderer derfor å bruke «Never Mind The Hillocks» som tittel i stedet. Eller kanskje begge to, «Never Mind The Hillocks» med «Treble Without A Cause» i parantes…